lokabloggar

Huligan i familjen

Publicerad 2014-12-30 16:50:00 i Vardag,

Sönerna fick eltandborstar av mormor och morfar i julklapp, inte alls dumt. Tandläkaren har dessutom rekommenderat ett inköp av denna tingest eftersom den ska göra renare än en vanlig manuell tandborste. Allting kan ju säljas med rätt reklam men tror faktiskt att det kan ligga något i det här påståendet.

När jag såg dem öppna paketen så utbrast jag ungeför något liknande: 

 

Nämen vad praktiskt. En sådan skulle vara bra att ha.

 

Det är praktiskt med eltandborste det hjälps inte. Den säger till när 2 minuter har gått den tid det tar att borsta alla tänderna. 

Efter jul, fyra dagar efteråt närmare bestämt, är det min födelsedag och i år fick jag toppenfina presenter av söner och föräldrar däribland en eltandborste!

Den är snäppet högre än Herrarnas och den går snabbare, det har kontrollerats av E och R vilka uttryckte att den hade racerfart, det sistnämnda kan undertecknad hålla med om. 

 

Den har en framfart i munnen som liknar en besinningslös huligans. Det är inte nog med att det durrar i hela munnen, tungan får sig en salva av borsten, det fräser och roterar, kittlar gör det emellanåt. Tänk vad vi kan utstå mycket för att underlätta vardagliga bestyr. 

 

 

 




Att denna tandborste är effektiv mot tandtroll och karies tvivlar jag inte på, inte med den här hastigheten! Tack och adjö till skräp i munnen. 

 

 

 

  

/Veronica

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela